5 Şubat 2025

Burdur Bülten – Güncel Haberler ve Son Dakika Gelişmeleri

Burdur Bülten: Ekonomi, spor, teknoloji ve magazinde son dakika haberleri ile Burdur’un nabzını tutun!

Türk Uzak Yol Gemi Kaptanları Derneği Başkanı Zafer Akbulut, Karadeniz’de gemilerin neden battığını PD’ye anlattı

Karadeniz ile Azak Denizi'ni birbirine bağlayan Kerç Boğazı'nda, nehirlerde taşımacılık için üretilen Rusya'ya ait tankerlerden birinin parçalanarak batması, bir diğerinin ise sürüklenmesi akıllarda soru işaretleri bıraktı. Bu gemiler, fırtınalı havalarda dalga yüksekliğinin 8-10 metrelere kadar çıktığı Karadeniz'de neden yol alıyorlar? Şirketler mi baskı yapıyor, kaptanlar inisiyatiflerini kullanıyorlar mı? Türk Uzak Yol Gemi Kaptanları Derneği (TÜRKKAPDER) Başkanı Zafer Akbulut, bu soruların yanıtını Patronlar Dünyası'na (PD) verdi. 1 kişinin öldüğü, 13 kişinin kurtarıldığı ve birinin de sürüklendiği gemilerin nehirlerde taşımacılık için üretildiğini, sac kalınlıklarının Karadeniz için dayanıklı olmadığını söyleyen Zafer Akbulut, "Gemi kaptanını hiçbir güç otorite zorlayamaz, bazı şirketler tarafından zorlandıklarını biliyoruz. Otorite gemi kaptanındadır, istemediği hiçbir havaya girmez" diye konuştu. 

Rusya’nın güneyinde, Karadeniz ile Azak denizini bağlayan Kerç Boğazı’nda korkunç bir olay yaşandı. Rusya’ya ait Volgoneft 212 petrol tankeri Kerç Boğazı’nda kaza yaparak ikiye bölündü. Tankerdeki 13 denizci kurtarılırken, 1 kişinin cesedine ulaşıldı. Sürüklenen Volgoneft-239 petrol tankerindeki 15 denizci ise kurtarma ekipleri tarafından tahliye edildi. Tankerler, Kırım’a 4 bin tonun üzerinde petrol taşıyordu. Rusya Soruşturma Komitesi, “trafik güvenliği ve deniz taşımacılığının işletilmesine ilişkin kurallarının ihlali” nedeniyle soruşturma başlattı.

Rus gemilerindeki kaza olaylarını ele alarak Karadeniz’in tehlikelerine dikkat çeken Türk Uzak Yol Gemi Kaptanları Derneği (TÜRKKAPDER) Başkanı Zafer Akbulut, gemi kaptanlarının zor durumda bırakılmaması gerektiğini vurguladı. Karadeniz’in sert havası ve dalgalarıyla dikkat çeken Akbulut, gemilerin bu koşullarda sefere çıkmaması gerektiğinin altını çizdi.

Akbulut, Karadeniz’in gemiler için uygun olmadığını belirterek, Karadeniz’deki fırtınalara dikkat çekti. Karadeniz’de sefere çıkmadan önce detaylı hava raporları alınması gerektiğini vurgulayan Akbulut, gemilerin yaş ortalamalarının düşürülmesi ve daha güvenli gemilerin tercih edilmesi gerektiğini söyledi.

Özellikle Volga tipi gemilerin Karadeniz’de işletilmesinin tehlikeli olduğunu belirten Akbulut, gemi kaptanlarının ticari baskılara rağmen kararlarını verirken güvenliği ön planda tutmaları gerektiğini belirtti. Akbulut, gemilerin sefere çıkmadan önce hava koşullarını dikkatlice değerlendirmesi ve gerekirse seferi ertelemesi gerektiğini aktardı.

Gemilerin yaş ortalamalarının düşürülmesi ve daha güvenli gemilerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Akbulut, dünya genelinde bu konuda daha fazla önlem alınması gerektiğini belirtti. Liman başkanlıklarının denetimlerinin önemine değinen Akbulut, gemi kaptanlarının güvenliği için gerekli adımların atılması gerektiğini dile getirdi.

patronlardunyasi.com